Busreis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Rob Analbers - WaarBenJij.nu Busreis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Rob Analbers - WaarBenJij.nu

Busreis

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 Juni 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

Ik zit hier in mijn kamer / slaapkamer, zwetend. Heb vanochtend bij de MTN shop een dongle / modem gekocht zodat ik online kan. Maar eerst even, waar ben ik en hoe ben ik hier gekomen.

Woensdag gevlogen, 6,5 uur. Niet ondoenlijk.
Donderdag-ochtend, mijn vrees wordt waarheid. Met de Imperial Express (groot woord voor een net iets nettere bus) naar Tamale. Ik weet niet hoeveel kilometers het is maar meer dan nederland lang is. Iig duurde de hele rit 12 uur. Jazeker. Vertrek om iets voor 9 in de ochtend. en aankomst 9 in de avond.
Het eerste deel ging prima. Zat helemaal achterin en had 5 stoelen op rij voor mezelf. Lekker nog even gelegen. Minder last ook van die koude airco. Hoewel ik de airco enorm ging waarderen nadat die halverwege was uitgevallen.
Na de eerste stop kwamen er mensen bij, zat het geheel vol. Mazzel dat ik de stoel naar het gangpad in beslag had genomen zodat ik mijn benen kon strekken. Tot het zo vol begon te zitten dat ook dat niet meer kon. Nog steeds overkomelijk, tot het donker begon te worden en ik de 10 uur onderweggrens was gepasseerd. Hoofdpijn maar vooral llicht gevoel in de maag. Eerst vroeg ik me nog af of iets wat ik had gegeten een rol speelde maar gelukkig realiseerde ik mij dat het wel een wagenziekte kon zijn. Nog nooit last van gehad maar zodra ik me ging focussen op de lichtjes in de verte kwam mijn maag snel tot rust. Pfff.

Hak verslag even in stukjes...

Tags: Busreis, Tamale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Hai, ik ben Rob en vertrek spoedig naar Ghana voor ontwikkelingswerk.

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 12397

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 27 November 2015

Peru

04 Juni 2014 - 02 December 2014

Op naar Ghana

Landen bezocht: