Einde project - Reisverslag uit Pwalugu, Ghana van Rob Analbers - WaarBenJij.nu Einde project - Reisverslag uit Pwalugu, Ghana van Rob Analbers - WaarBenJij.nu

Einde project

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Juli 2014 | Ghana, Pwalugu

Hoewel het zeker interessant is wat ik hoor tijdens de gesprekken (wat men belangrijk vindt, hoe de gemeenschap in elkaar steekt), merk ik meer en meer dat dit het m niet wordt. Ik mis iets waardoor ik er gewoon te weinig / geen plezier in heb. Misschien simpelweg gewoon te serieus, na al het spel, avontuur en lesgeven in Tamale. Of overdag te weinig te doen en dan in het donker zo serieus bezig zijn...
Ik praat erover met de eigenaar van de Green House, welke diverse initiatieven voor de gemeenschap onderneemt, en het is niet anders. Klaar ermee. Ik stel voor om het verder een nachtje te laten rusten om te zien of iets anders zich aandient. Het project rond ik af door een verslag te maken over de drie gesprekken en het idee erbij. Misschien dat in de toekomst een ander het kan voortzetten.
Inmiddels is het de volgende dag. Vanochtend zouden een aantal vrouwen zich aandienen om samen te trainen en voetballen. Eergisteren met dat idee begonnen. Helaas was er alleen diegene die het idee had aangedragen. Met de gedachte van 'zien eten doet eten' heb ik toch maar besloten wat met zijn twee te doen. Als het bevalt komen er vanzelf meer en een beetje sporten kan ook geen kwaad. Nu zouden er vanochtend tussen de 3 en 5 komen, werd gezegd, nadat ze hadden gevraagd of er nog een keer sport zou zijn. Ik dacht dat mijn uitspraak tot zijn recht zou komen.. Maar degene die het idee had aangedragen gaf aan binnen korte tijd te volgen (is daarna niet verschenen) en op het speelveld bij de school was er niemand. Wel genoeg kinderen zodat na een 15 minuten of wat en wat ergernis verder, ik met de kinderen heb gesport en gevoetbald.

Hoewel duidelijk is dat verplichtingen voorgaan, zou het toch leuk zijn geweest om iig te horen dat ze niet kondern.
Aangezien het 's middags zo heet wordt, staat iedereen heel vroeg op en doet dan wat er nodig is, zodat het in de middag schaduw zoeken wordt. De middag zou een beter moment zijn om wat te doen, maar dan is het weer zo warm dat het mij minder aanspreekt.

Het lijkt hem niet te worden. Morgen eerst nog even naar Bolga, misschien zelfs een restaurantje vinden. Maar mijn gedachten gaan steeds meer naar Tamale, om daar naar terug te gaan.

Tags: Nee, Einde, Voetbal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Hai, ik ben Rob en vertrek spoedig naar Ghana voor ontwikkelingswerk.

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 27 November 2015

Peru

04 Juni 2014 - 02 December 2014

Op naar Ghana

Landen bezocht: