Espanol? - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob Analbers - WaarBenJij.nu Espanol? - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob Analbers - WaarBenJij.nu

Espanol?

Door: RA

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Februari 2015 | Peru, Lima

Tijd voor nieuwe plannen. Morgen met het vliegtuig naar Arequipa, in het zuiden van Peru, waar ik heb afgesproken met ene Martha, de moeder van het gastgezin waar ik een tijdje door ga brengen. Ik heb een week cursus Spaans geboekt en ja, het beste leer je door dit te boeken in combinatie met verblijf bij een gezin thuis. Het geeft natuurlijk ook een unieke kans om wat idee van de cultuur op te doen.

Morgen om 12 uur vlieg ik zo'n 1,5 uur en dan met de taxi naar het centrum om eerst even in te checken bij de school. Zal waarschijnlijk helaas wel 1 op 1 les worden bij gebrek aan andere volledig nieuwe studenten, maar dan is het hopelijk ook effectief.

Ik laat een deel van de baggage hier achter samen met de ambitie om een baan te zoeken. Ik heb er aardig over lopen piekeren de laatste dagen maar stapje voor stapje is werkt een stuk beter. Eerst maar eens wat spaans oppikken en daarna lekker rondkijken / rondreizen.
Ik had zoveel baggage bij me omdat ik het liefst op alles wilde zijn voorbereid. Nu maar gewoon wat eigenlijk niet nodig is in een locker in Lima laten. Kan ik altijd wel weer oppikken. Zal fijn zijn om morgen met een tas minder te reizen - meer gevoel van avontuur.

Ondertussen nog even een dagtoer gedaan in het centrum van Lima. Halverwege de tour echter samen met ene Jonathan (met wie ik een leuke band heb opgebouwd in het hostel) op eigen ontdekkingstocht gegaan.

We waren aan de rand van het centrum, niet ver van de Plaza Armada en de gids wees naar het stadsdeel Rima waar je 's-avonds maar beter niet kon komen. Ik was het eigenlijk wel een beetje zat om allemaal te horen wat je niet kon doen en wilde juist wel eens die buurt verkennen. Gewoon afgaan op je gevoel. Het was overdag en dan is het al een ander verhaal maar toch. Gelukkig vond Jonathan het ook een leuk idee zodat we samen wat in Rima hebben rondgesnuffeld. Zie ook de foto's op facebook. Het is het werkvolk waar je dan mee in aanraking komt, om het maar een naam te geven. Gewone mensen. Maar daardoor voelde het wel een stuk echter. Op een hoekje stond een standje waar ceviche werd geserveerd en gezien het grote aantal Peruanen, was het van goede kwaliteit. Het zal niet mijn favouriete maaltijd worden maar leuk om even gedaan te hebben. Na nog wat rondstruinen besluiten we dat het mooi is geweest. Tijd om terug te gaan maar het voelt als echter dan de afgelopen dagen in het rijke Miraflores. Misschien een voorbode voor Arequipa?

  • 12 Februari 2015 - 12:23

    Martine:

    Leuk, Rob, klinkt goed om er eerst lekker op uit te gaan trekken en Spaans te leren, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru

Een avontuur tegemoet... 31 januari vlieg ik naar Peru.
Mijn woning heb ik verhuurd, voor in ieder geval een jaar maar waarschijnlijk langer.
Wat te doen? Rondreizen, vrijwilligerswerk, werk (wat vroeger of later zal moeten want al het andere kost nu eenmaal geld)?
In ieder geval wat Spaans leren. Me lliamo Rob - ik heet Rob. :)

De eerste nachten zal ik in Lima doorbrengen in een hostel genaamd Backpackers Family House in het Miraflores district van de hoofdstad.
In Lima is het op moment van schrijven 23 graden en 8 uur in de ochtend. Pff, de dag is nog maar net begonnen.

Groot voordeel is dat je met een Nederlands paspoort geen visum nodig hebt voor de eerste 6 maanden in Peru. Dat is mooi geregeld.

Mijn inboedel dan... ja, snif, ach. Sommige zaken sla ik op, een deel verkoop ik, en de huurders nemen wat spullen over.
Alles waar je al jaren van dacht 'dat komt wel een keer'. Nu dus.

Via Amerika vliegen betekent een ESTA verklaring aanvragen, wat ik al eerder heb gedaan. Die was twee jaar geldig en inmiddels verlopen. Heel veel (teveel) gegevens invullen maar dan heb ik m twee minuten later met dank aan mijn kredietcard en $14,- armer.

Met de feestdagen bij de familie geweest. Fijn om ze nog even te zien want het kan een tijdje of zelfs hele tijd duren alvorens ik weer terug kom. Hoe lang? Dat hangt van veel zaken af.
Mijn banksaldo, hoe Peru mij bevalt, of ik een baan kan vinden, of ik Spaans een beetje op kan pakken (zal wel hoewel het vast minder makkelijk zal zijn dan ik hoop)....
Nog ruim 2 weken en dan gaat om 9.15 in de ochtend mijn vlucht..
Naar PERU! Op naar de Inca's, indianen, salsa, natuur en vele gerechten.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2015

Holland

24 Februari 2015

Home sweet home?

20 Februari 2015

Bijstellen

12 Februari 2015

Espanol?

07 Februari 2015

Werk, nee bedankt.
Rob

Hai, ik ben Rob en vertrek spoedig naar Ghana voor ontwikkelingswerk.

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 12410

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 27 November 2015

Peru

04 Juni 2014 - 02 December 2014

Op naar Ghana

Landen bezocht: